Ana içeriğe atla
İSLAMİ İLİMLERİ ÖĞRENİYORUM

İSLAMİ İLİMLERİ ÖĞRENİYORUM

  • ANA SAYFA
  • KUR'AN-I KERİM
    • ELİF-BA #1
    • TECVİD #2
    • TASHİH-İ HURUF #3
  • ARAPÇA
    • DİL BİLGİSİ
    • METİN OKUMA #2
    • PRATİK #3
  • TEFSİR
    • USUL #1
    • Alt Sayfa #2
    • Alt Sayfa #3
  • HADİS
    • USUL #1
    • #2
    • #3
  • FIKIH
    • USUL #1
    • #2
    • #3
  • AKAİD
    • KELAM
  • İSLAM TARİHİ
    • SİYER #1
    • #2
    • #3
  • HİTABET
  • AHLAK
  • KÜLTÜR-MEDENİYET
    • OSMANLICA #1
    • #2
    • #3

Bu Blogda Ara

Popüler Yayınlar

Resim

SECAVEND

Secavend, Kur’an-ı Kerim okunurken nerede durulması gerektiğini ve nerede durulmaması gerektiğini belirten işaretlerdir. Secâvendler, Türkçedeki noktalama işaretlerine benzer. Okunan yerin manâsı göz önüne alınarak konulmuşlardır. Bu işaretleri düzenleyen kişi,  Muhammed b. Tayfûr es-Secâvendî el-Gaznevî (ö. 560/1165)'dir. Secâvendî özellikle kıraat ve Kur’an’da vakıf yerleri hakkındaki çalışmalarıyla tanınmıştır. Kendisinden önce de müellifler vakıf ve ibtidâ konusunu işleyen eserler kaleme almışlarsa da mushaf yazımında onun kullandığı terimler ve rumuzlar kabul görerek yaygınlık kazanmıştır. Günümüzde de pek çok İslâm ülkesinde basılan mushaflarda onun sistemi dikkate alınmakta ve onun kullandığı rumuzlar kullanılmaktadır. Yüce Allah: "Kur'anı tertil ile (açık açık, tane tane) oku!" (el-Müzzemmil, 73/4) buyurmuştur. Hz. Ali âyette geçen tertili, "harfleri tecvîd ile okumak ve vakıfları (durulacak yerleri) bilmek" şeklinde açıklamıştır....
Resim

MUHKEM VE MÜTEŞABİH

Muhkem ve Müteşabih ne demektir? MUHKEM:  Manası a ç ık plan, anlaşılması i ç in a ç ıklamaya ihtiya ç duyulmayan, herkesin anlayabileceği ayetlerdir. Ö rnek: Bakara S ûresi (173) اِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْز۪يرِ وَمَٓا اُهِلَّ بِه۪ لِغَيْرِ اللّٰهِۚ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَٓا اِثْمَ عَلَيْهِۜ اِنَّ اللّٰهَ غَفُورٌ رَح۪يمٌ ﴿١٧٣ Meal Allah, size ancak leş, kan, domuz eti ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Ama kim mecbur olur da, istismar etmeksizin ve zaruret ölçüsünü aşmaksızın yemek zorunda kalırsa, ona günah yoktur. Şüphesiz, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. M Ü TEŞABİH: Manası kapalı olan, birden ç ok manaya gelebilen ve a ç ıklamaya ihtiya ç duyulan ayetlerdir. Ö rnek: Fetih S ûresi (10) اِنَّ الَّذ۪ينَ يُبَايِعُونَكَ اِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللّٰهَۜ يَدُ اللّٰهِ فَوْقَ اَيْد۪يهِمْۚ فَمَنْ نَكَثَ فَاِنَّمَا يَنْكُثُ عَلٰى نَفْسِه۪ۚ وَمَنْ اَوْفٰى بِمَا عَاهَدَ عَ...
Blogger tarafından desteklenmektedir